Skleroterapi ile Varis Tedavisi

Sclerotherapy yöntemi ilk olarak antikçağda Hippokrates tarafından uygulanmıştır. Hippokrates tarafından bakır bir telin varisli damarın içine sokulmasıyla ilk varis tedavisi ve sclerotherapy uygulaması yapılmıştır.1945’te Dr.Fegan ve Dr.Sig’in çalışmaları sonunda modern sclerotherapynin temelleri atılmış, gelişen teknolojilerin tedavide kullanılmasıyla, günümüzdeki genişlemiş uygulama alanına kavuşmuştur. Tedavinin temeli, izole olarak bozuk varisli damarda fibrozis oluşturulması ve damarın vücut tarafından uzaklaştırılmasıdır

Sclerotherapy yönteminde damar içinden çalışılarak sınırlı endotel (damarın en iç duvarını yapan hücreler) hasarı oluşturulur ve basınç uygulanarak bu damarların birbirine yapışması sağlanır. Tedavi sonrası devre dışı kalmış bozuk damar vücuttan atılır ve bu damarların sağlam damarlar üzerindeki yükünün azalmasıyla toplardamarlar daha etkili çalışır.

Skleroterapi, kapiller varis tedavisinde yaklaşık 60 yıldan bu yana başarı ile kullanılıyor. Tedavinin esasını çok ince özel iğneler kullanılarak, hastalıklı varis damarı içine, damar cidarını tahrip edici bir sklerozan madde verilmesi oluşturmaktadır. Sklerozan madde varis damarı cidarına hasar vermekte ve yapılan kompresyonla birlikte varisli damarın bütünlüğü kaybolmaktadır. İçine kan dolamadığı için görünmez hale gelen varisli damarlar daha sonra vücut tarafından yok edilmektedir.

Çok ince iğneler kullanıldığı için işlem fazla ağrı vermiyor. Varisli bölgenin genişliğine göre enjeksiyon sayısı ve tedavi seansı değişiyor. Tedavinin seanslar halinde yapılmasının sebeplerini şöyle açıklıyor: “Enjeksiyon neticesini görmek ve kalan varisli bölgelerin tespit edilerek yeniden enjeksiyon yapılabilmesi açısından genellikle gereklidir. Her seans yaklaşık 15 – 45 dakika kadar sürmektedir.”

Hastalıklı damarın içine çok ince bir iğne ile girilerek az miktarda damar kurutucu ilaç verilir. Kullanılan ilaçlar genellikle yüksek konsantrasyonlu tuzlardan oluşur. BU çözeltiler hasta damarın iç cidarını bozarak damarın kapanmasına neden olurlar. Kapanan damar daha sonra vücut tarafından eritilerek yok edilir.

Tedavi sonrası 7–10 gün basınçlı çorap kullanılır ve kişi günlük aktivitelerine hemen dönebilir.15–20 dakikalık ağrılı olmayan bir uygulamadır. Varislerin yoğunluğuna bağlı olarak birden çok seans uygulamak gerekebilir.Uygulamadan sonra kişi hemen günlük yaşamına döner.Eğer bu ince damarları besleyen daha büyük varisli damarlar varsa bu tedavi hiçbir sonuç vermez. Damar kaybolsa da kısa sürede hemen yakınında bir alandan tekrarlar.O nedenle önce ciltte bulunan varisleri tetikleyecek derinde bir kaynak var mı diye US ile bakılır, herhangibir kaynak varsa önce o kaynağa müdahele edilir. O kaynak bittikten sonra ciltte görülen kılcal damarlara müdaheleye sıra gelecektir.

Altın İğne Uygulaması

Skleroterapi ile Varis Tedavisi hangi durumlarda uygulanmaz ?
Tedavi nasıl uygulanmaktadır. ?
Tedavi sonrası yaşam nasıl olur.?