Gul Hastaligi Pitriyazis Rosea

GÜL HASTALIĞI (Pitriyazis Rosea)
Gül hastalığı habercisi plak hastaların %80 inde vardır. Oval, hafifçe kabarık, 2-5cm çaplı, sarımsı-penbe renkli, etrafında hafif bir skuamlı birden fazla olabilen döküntüdür.

Gül hastalığı sıklıkla kendiliğinden iyileşme özelliği gösteren bir tablo sergiler. İlk olarak haberci bir lezyonla başlar. Daha sonra vücuda dağılan döküntüleri olur. 13-43 yaşları arasında başlayabilir. Genellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında başladığı görülür.

Gül Hastalığı Deri Lezyonları

Donuk penbe, sarımsı-kahverengi, oval dağınık lezyonlar 1-2 hafta içinde gelişerek gövde, kol ve bacakların vücuda yakın olan bölümlerinde yerleşir. Gül hastalığı atipik lezyonları, sadece yüz ve boyunda olabilir. Tek veya birden fazla olabilir, öncü lezyon görülmeyebilir. Su dolu kabarcıklarla beraber olabilir.

Lezyonlar 6-12 haftada kendiliğinden iyileşir. Tekrarlama olasılığı nadirdir.